Poängsystem

Nu har det gått hela två månader sedan jag fyllde 20 och som alla andra gamlingar måste säga ”oj vad tiden går fort nu för tiden”. Det vore ju att ljuga om jag skulle säga att jag inte har lite åldersnoja men för att muntra upp mig själv så har jag kommit på ett poängsystem för att ta reda på hur gammal man är. Det sägs ju att man inte är äldre än vad man känner sig vilket skulle betyda att jag är någonstans mellan 10 och 12 år.

16 p –Tycker fortfarande att det är synd att Leif Loket Olsson inte är programledare för Binglotto.

15p - Skriver insändare till tidningar för att klaga på att dagens ungdomar inte har hyfs

14p – Spelar in allsång på skansen när du ska på ”bridgekväll”

13p – Du kallar dina vänner för bekanta och säger att du ska få främmande ( istället för gäster) ikväll.

12p - Du tar hellre ett glas rödvin till maten för att alla härliga aromer passar bättre till maten än Coca Cola.

11p - Du säger att du ska satsa på karriären och inte har tid för ett förhållande när folk frågar varför du är singel.

10p– Kommer inte ihåg din senaste fylla för att det var så längesedan.

9p- Har körkort eller icakort

8p - Du kan namnet på alla partiledare

7p – Då har sålt moppen

6p – Du blandar ut vinet med sprite

 5p - När häxblandning är det ända sättet att få tag på sprit och dessutom undviker att kissa under partykvällen för att inte alkoholen ska försvinna ur kroppen.

4p - Du sover räv på din födelsedag.

3p - Har en Justin Bieber plansch uppe på kvällen.

2p - Frågar chans på killen/tjejen du är kär i.

1p - Du måste gå och lägga dig innan klockan åtta.

Så hur vet du nu om det är dags att börja pensionsspara eller inte? Skramlade du ihop över 30-35 poäng ligger du i farozonen vill jag lova och om du dessutom är närmare 40 poäng kan jag tipsa om att det finns väldigt många rabatter för er som är 65 plus.

I lördags firade vi Annie och Josefin, en mycket trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0