Om sanningen ska fram

Är det inte hemskt när sanningen kommer ikapp än och något man så länge trodde var korrekt visar sig inte vara det? För hur länge trodde man inte att banan på norska hette guleböj, att din tand bokstavligen förvandlades till en guldpeng om du la den i ett glas under natten eller att det inte blev några julklappar om man varit lite dum dagen innan julafton.

 Ju närmare man tänker på det så är vår barndom mer eller mindre uppbyggt på en lögn, det är ta mig fasen inte många saker som man då tyckte var så otroligt som senare i livet visar sig vara sant. Ändå ser man tillbaka på barndomen som någon fantastiskt (förhoppningsvis) då man lekte dag in och ut och där problem inte existerade trots att våra föräldrar rent av lurade oss år efter år.

Men nu när man har några år på nacken har man insett att tomten är utklädd, påskharen finns inte och att strutsen inte kommer med bebisen. Men är det allt? Tänk om våra föräldrar fortfarande sitter på hemligheter de inte vågar berätta. Målade jag verkligen så fina teckningar som de sa och var det verkligen en 10 poängare på mitt dyk som jag tvingade dem att betygsätta?

Det som genast slår mig då är om mytomaner lever att mycket roligare liv? De ljuger ju lite hur som helst och lever ständigt i denna värld byggt på lögner.  För det går ju inte att förneka att det var roligt att leva i denna ”fantasivärld” som liten och som mytomaner uppenbarligen fortfarande lever i. Om man ljuger för sig själv tillräckligt många gånger sägs det ju att det nästan blir sant. Detta måste vi ju självklart testa! Så vad ska vi ta? Jag har ju alltid drömt om att vara 1.70m, smartare än Einstein, tillsammans mer Eric Saade (Justin Bieber går också bra), vara rik utan att behöva jobba och att det regnar godis från himlen varje lördag. Så nästa gång jag ska göra ett nytt pass ska jag säga att jag är 1.70, jag ändrar till ” in relationship with Eric Saade” på facebook, säga att jag hittat massa olja i onsalafjorden och tillsist lägger massa godis på takfläkten för att sedan sätta på den. Detta är ju strålande kompisar, nu kommer våra liv bli ännu roligare.


Vår allas kärlek




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0