Mitt nya yrke

Nu har jag kommit på vad jag ska bli när jag blir stor mina vänner! Jag ska bli låtskrivare eller artist, det låter väl strålande? Nu tänker ni säkert att det kan bli en aning svårt med tanke på att jag är tondöv, kan inte hålla takt och sjunger dessutom sämre än Bert Karlsson. Men jag har det hela under kontroll.  Jag ska bli kollega med Andreas Carlsson, bundis Redone och ha fika paus med Lady Gaga. Underbart!

Hur svårt kan det vara att skriva en låttext? Per Gessle som är en av våra största sjunger att han ska sätta på flickorna på tv2, Håkan som handen på hjärtat inte har den bästa stämman eller Thomas Ledin som sjunger att sommaren är kort (jaa det visste vi ju redan).

Jag känner att jag har en chans i denna bransch, så nu ska jag sätta mig o finula på den demo som jag ska skicka en till Bert. Om jag skickar ett årskort på semlor med kan jag säkert signa ett kontrakt med en gång.



Lite gött strandhäng med beachvolly i måndags


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0