Jag 20 år

I hela 7 år har jag kunnat kalla mig själv för tonåring, något som jag nu har lämnat bakom mig. Detta har inte bara varit ett begrepp utan även perfekt undanflykt under många år. Har man varit på dåligt humör, inte städat rummet eller dragit en karatefylla har man alltid kunnat säga ” ashhh det tillhör åldern, alla tonåringar är sånna”.  Men nu då? Vad ska jag nu skylla på? Klimakteriet känns lite långt bort och att bli vuxen känns lite väl tidigt. Jag måste komma på nytt och extraordinärt så att jag kan hålla kvar i tonåren litelite till. Hur detta ska gå till har jag inte en susning om men om jag köper en moppe, kommer oinjbuden på fester och jag börja köpa sprit från langare kanske jag får en liten känsla av att jag är 15 år igen.

Men om man nu måste fylla 20 ska det självklart firas med dunder och brak. För min del bllev det förfest med massa lekar, limo och tillsist Hollywood

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0