Göteborgska

Efter att ha varit borta i över ett halvår finns de ju en del saker man saknar från kära Sverige, det går ju inte att sticka under stolen. En av de mest underliga sakarna som jag saknar mest är Findus fiskbullar med dillsås, jag bara måste ha det. Vilken fiskbullefantast jag är tänker säker ni nu, men så är inte fallet. Jag kan inte minnas att jag har ätit dessa de senaste 10 åren om jag ska bara ärlig. Men bara tanken att veta att jag inte kan få tag på mina fiskbullar gör att jag bara måste ha dem.

 Ännu värre är nog att jag den senaste tiden har börjat sakna något som jag aldrig trodde att jag skulle sakna, eller att man ens kunde sakna det. Vad är de jag saknar då, kan de bli värre än fiskbullar? Jo förstår ni, jag saknar inget mindre än den fina göteborgska. Hur fasen kan man sakna göteborgska? Nu har de gått för långt må jag säga hönni…De har gått så långt att jag har laddat ner Fredrik Lindströms program ”svenska dialekter” om göteborgska. Oj herregud, jag tror allt att jag får ta kontakt med Dr Phil eller nått för de här håller inte i längden. Vad kommer jag att sakna här näst liksom? Skånska? Jag tror att jag ska börja spela in min fina göteborgska stämma och spela upp högt här i lägenheten, eller kanske börja skypa med mig själv?

Vi hade en riktigt rolig utågång i Santa Monica i helgen.






Tyvärr har jag inte så många bilder fårn utekvällen, ska se om jag kan gräva fram några lite längre fram.


Kommentarer
Postat av: Janina - tresystrarnaijeans

Hejssan!

Vilken söt blogg du har!

Allting bra med dig idag? (;

KRAM

2011-03-02 @ 06:56:01
URL: http://tresystrarnaijeans.blogg.se/
Postat av: Sofie i San Francisco

Haha det är så mycket här man inte förstår.

2011-03-17 @ 21:05:06
URL: http://scienceandletters.tumblr.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0