Veckans tips

Efter studenten begav sig båda den ena och andra ut i världen för att resa lite när skolan äntligen tog slut. Det gäller ju att passa på när man blir ledig (arbetslös?) en längre period. Hur många gånger ha man inte sovit sig igenom alla urtråkiga lektioner och drömt sig bort mot varmare breddgrader? Tyvärr så tappade jag räkningen redan de första veckorna i skolan på antal insomningar. Men så länge man inte snarkar och sätter sig långt bak är det inte många som märker det.

Men trots att många av oss lever sina drömmars liv går det ju inte att sticka under stolen med att man kan längta hem då och då. Personligen har jag nu levt ett liv utan keso, svensk gurka och mingel i över 5 månader. Detta är ta mig fasen personligt rekord! I vilket fall, för alla er som får lite hemlängtan kommer här lite tips:

1. Gå till IKEA och ät köttbullar, gå runt i varuhuset och kolla på alla skyltar som lär än att uttala svenska fraser (ifall du har glömt svenska).
2. Gå in till H&M och förställ dig att du är på kungsmässan.
3. Skypa med din familj och sätt datorn på matsalsbordet mitt emot dig och prata på som allt vore som vanligt.
4. Åk upp i ett höghus, ät en räkmacka och du är i stort sett på Gothia tower. (Höghus i Sverige kan dock jämföras med garaget i höghus i andra länder)
5. Om du är i Australien eller England och är trött på all vänstertrafik. Förflytta bilen och kör på höger sida, dessutom får du lite spänningar i vardagen.





Kommentarer
Postat av: Anonym

ÄNTLIGEN^^ she´s back

2011-01-12 @ 11:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0