Sprinter

En av mina nya klasser är track on field, att springa runt en bana och hoppa över en pinne kände jag var min grej…Helt klart! Vem vill inte bli den nya Klüft liksom? Denna känsla hade jag ungefär tills första lektionen då jag insåg att vi springer runt, runt och lite mer runt  den där jävla tracken och dessutom på tid. Spring tills du inte orkar mer är ungefär vår tränares motto och då springer du lite till. Underbart!

I vilket fall verkar jag ha fjäskat in mig riktigt bra hos coachen ska jag säga er. För redan innan andra lektionen skulle börja tog han mig lite åt sidan och bjöd in mig i springlaget…Herregud, det kanske blir en Klüft av mig ändå? O andra sidan hade hon väl redan tagit alla juniormedaljer som gick vid 20 års ålder. Men när jag tänker efter är jag bara 19 så jag har nästan exakt en månad på mig att ta en medalj, det är väl ett rimligt mål? Jag kände ju att jag bara var tvungen att säga ja, lite gratis träning efter skoltid är ju inte fel. Självklart ville jag ju verka lite viktigt och sa att jag ville tänka på det tills nästa lektion. Tack  gudarna för detta, för håll i hatten! Springlaget har träning mån-tors 2.20-16.30 och tävling fredagar. Är det lagligt att träna så mycket? Så nästa gång kommer jag med bestämde röst tacka nej. För övrigt är han en kopia av Morgan Freeman, så de kommer sluta med att jag säger ja ändå bara av rädsla. Människan ger respekt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0