Ronaldo

En av dagens stora sportnyhet var att Ronaldo slutar med fotbollen. Inte nog med det, han talar även ut om sin övervikt som han länge har blivit ”mobbad” för av sportvärlden. Han berättade att han lider av en sjukdom, en sjukdom som innebär att han har underproduktion av ett hormon som i sin tur gör att han har svårare att hålla vikten. Så alla med nått kilo för mycket, skyll på lite hormoner..det verkar fungera.

 Shit, ska han dö var min första tanke? Ordet sjukdom är läskigt och förknippas för mig med döden. Även om det endast är en förskyllning, ja menar det känns ju som att man ska dö av snorförstoppning eller kvävning av hosta när vinterförskyllningen kommer. Så efter Aftonbladet rubrik ”Ronaldo: Jag lider av en sjukdom” fick mig genast att tro att hans sista dagar är räknade.

Tills jag kom till slutet av artikeln då det stod att hans sjukdom var Hypotyreos fick det mig att skratta. En hel artikel plus rubriker för detta? Nu råkade det vara så att jag har exakt samma ”sjukdom” men fasen inte artikel om mig för det? Är verkligen Ronaldo så mycket viktigare än mig?…Men om ni vill göra en intervju om mig (ett bra tips om ni vill öka era läsarsiffror) så är mitt nummer +13103104167, jag går i skolan 8-2.05 måndag-torsdag så ring gärna på eftermiddagen tack!



Nu har även Josefina kommit till Cali, naaajs!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0